گزارش جدید از جنس Calligonum L. در ایران

Authors

  • علی‌اصغر معصومی استاد پژوهش / مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور
  • غلامرضا حسینی بمرود کارشناسان/ مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی
Abstract:

با مشاهده و شناسایی نمونه‌های هرباریوم مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی، گونه C. eriopodum Bunge شناسایی و در اینجا به عنوان گزارش جدید از استان خراسان جنوبی منطقه زیرکوه قاین برای ایران معرفی می‌گردد. این گونه از نظر صفات تاکزونومی با همه گونه‌های Calligonum در ایران تفاوت دارد.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

گزارش جدید از جنس calligonum l. در ایران

با مشاهده و شناسایی نمونه های هرباریوم مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی، گونه c. eriopodum bunge شناسایی و در اینجا به عنوان گزارش جدید از استان خراسان جنوبی منطقه زیرکوه قاین برای ایران معرفی می گردد. این گونه از نظر صفات تاکزونومی با همه گونه های calligonum در ایران تفاوت دارد.

full text

گونه جدیدی از جنس .Calligonum L در ایران

گونه  Calligonum spinosetosum به عنوان گونه بومی و جدید از استان اصفهانن، بیابانهای  شمال آران و بیدگل نامگذاری و معرفی می‌گردد . این گونه  با همه گونه های ایرانی با داشتن تارهای میوه سوزنی، دوشاخه با حدود 6 میلی متر طول متمایز می گردد.

full text

گزارش گونه جدید از جنس Psychrogetonاز ایران

گونة‌ Psychrogeton cabulicus که از استان خراسان جمع‌آوری شده است، برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردد. این گونه با گونه مجاور خود Psychrogeton andryaloidesمقایسه گردیده است. نمونة مورد نظر از شمال غربی خراسان جمع‌آوری شده و در هرباریوم دانشگاه فردوسی مشهد نگهداری می‌گردد.

full text

گزارش جدید جنس (Cuscuta (Cuscutaceae از ایران

    Cuscuta campestris Yunck.  و C. lehmaniana Bge.  بعنوان جدید برای فلور ایران گزارش داده می‌شوند. جمع‌آوری جدیدی از گونه  ‍C. haussknechtii Yunck. که قبلاً فقط از رویشگاه اولیه شناخته شده بود، ذکر می‌گردد.

full text

گزارش گونه‌ جدید وترکیب جدید از جنس .Carex L از ایران

طی جمع‌آوری نمونه‌های گیاهی تیره Cyperaceae از شمال غرب کشور، Carex tristis شناسایی گردید و به‌عنوان گزارش جدید برای فلور ایران معرفی می‌گردد و نیز توضیحاتی در رابطه با گونه‌های Kobresia humilis و Carex medwedewii ارائه می‌گردد. همچنین ترکیب جدید Carex popovii subsp. brunneola (Kukkonen) Amini Rad معرفی می‌گردد. خصوصیات مورفولوژیکی، رویشگاه‌ها و پراکنش گونه‌ها نیز ارائه می‌شود.

full text

گونه‌ای جدید از جنس (Oxytropis DC. (Fabaceae و یک گزارش جدید از جنس (Androsace L. (Primulaceae از شمال ایران

Oxytropis guilanica Maassoumi & Moradi به­ عنوان گونه ­ای جدید از کوه­ های تالش (شمال ایران) معرفی می­ شود که خویشاوندی نزدیک با O. pilosa (L.) DC. دارد. گونه دیگری با نام Androsaceelongata L. که در محدوده رویشی نامبرده برای گونه جدید جمع ­آوری گردید، برای اولین بار از ایران گزارش می­ شود. این گونه­ ها با نزدیک­ترین خویشاوندان خود مقایسه شده، تصاویر و نقشه پراکنش جغرافیایی آن­ ها ارایه می­ شود.

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


Journal title

volume 18  issue 1

pages  84- 85

publication date 2012-06-21

By following a journal you will be notified via email when a new issue of this journal is published.

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023